Czy warto korzystać z pomocy marketingu szeptanego?

Marketing szeptany, czyli dodawanie odpowiednich komentarzy, rekomendacji, opinii na swoich lub cudzych blogach, forach internetowych z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Trzeba przyznać, że jest to coraz powszechniejsza forma reklamy, która wykorzystywana jest już nie tylko przez firmy międzynarodowe, ale również przez małe przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym.

Zalety marketingu szeptanego

Pomimo tego, że mówi się, iż „szeptanki” mają bardzo mało wspólnego z etyką, jest to coraz częściej spotykana forma reklamy. Nie dziwią już nikogo komentarze, gdzie polecane są różnego rodzaju produkty i przy okazji wklejany jest od razu link do danej strony z możliwością dokonania zakupu. Dlaczego takie rekomendacje cieszą się coraz większą popularnością? Ponieważ nasza psychika jest tak stworzona, że żywo reaguje na opinie innych osób. Funkcje tradycyjnej reklamy – plakatów, ulotek – przejęła reklama nowoczesna pod postacią „szeptanek”.
Wolimy pokierować się opiniami innych osób niż patrzeć na to co ma nam do powiedzenia ulotka, czy też inny przekaźnik reklamowy. W naszych głowach włącza się typowe myślenie „no bo komuś innemu to pomogło, to dlaczego nam nie miałoby pomóc”? Tak, jak najbardziej, tylko warto zadać sobie w pierwszej kolejności pytanie, czy jednak owa osoba faktycznie danego produktu używała? Czy za dodanie takiego komentarza nie miała zapłaconych stosownych pieniędzy. Nie każdy jednak zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że ma do czynienia z najczystszą formą „szeptanki”.

Read Previous

Ślubne zawirowania

Read Next

Marketing i celebryci