Czy marketingowy świat biznesu i znani celebryci z pierwszych stron gazet mają coś wspólnego? Jak się obecnie okazuje – mają i to naprawdę wiele. Dzisiaj wiele firm wykorzystuje fakt, że dzięki znanym osobistościom można zarobić naprawdę bardzo duże pieniądze. Dlatego powstało właśnie pojęcie „influencer marketingu”.
Influencer i dobra reklama
Influencer to osoba, która w dużej mierze zaistniała dzięki popularnym kanałom społecznościowym. W dawnych czasach sławy można było się dorobić grając w filmach, reklamach, serialach. Dzisiaj wystarczy mieć konto na portalach społecznościowych i dobre „parcie na szkło”. A już niedługo mogą posypać się intratne kontrakty reklamowe dzięki którym będzie można zarobić naprawdę duże pieniądze. Firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że siła rekomendacji jest bardzo duża i to w szczególności, kiedy mamy do czynienia z osobami sławnymi. Chcemy być tacy jak gwiazdy i chcemy używać tych samych produktów, jakich one używają.
Śmiało można powiedzieć, że firmy wolą zainwestować we współpracę z takim influencerem oferując mu konkretną gażę i wszystkie produkty do testowania za pozytywny komentarz (i to nie jeden!) na swoim blogu, czy też za dobrą relację na story. Dzięki temu ich dobra renoma jeszcze bardziej będzie niosła się w szeroki świat zdobywając rzeszę nowych klientów. „Influencer marketing” z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością, dlatego warto zainwestować w nie pieniądze. Nawet jeżeli współpraca ma się opierać na kontakcie z lokalną gwiazdą.